O2

Diumenge 3 de maig 2020


Poca estona fa que he tornat de caminar. Ara, quan passo l'esborrany de lletra petita i atapeïda, més en fa. Una bona dutxa. Dues mandarines i un grapat d'avellanes pel camí en solitari cap als límits zonals. He vist sortir el sol sense trencar normes. Hores que em corresponen. Ulleres a l'estoig i màscara a la boca. Polidesa. Mans netes també. Encara no ha sortit el sol quan tanco la porta de l'escala. Massa no tardarà a treure minsa llum per les Guilleries i el cel es tornarà blau sense cap mena de presa; els estels, els pocs que es veuen contaminats de llum urbana, deixaran de veure's del tot. Desentrenat i les cames, els genolls sobretot, ho noten. Hora plena d'olors que l'educació urbana em comporta desconeixement i que m'agraden, no pas com d'altres que em molesten i que se'm manifesten en petites bafarades que em plauria que fossin menys sovintejades i intenses. Comença a clarejar quan soc al Sucre. Vull arribar al límit que em pertoca. les cases barates. Santa Anna, horta vermella, barris de peculiar personalitat que no se m'adiu massa i que no m'és gota molesta. Enfilo camí del Gurri fins l'aiguabarreig i per poder arribar, un bon tros n'hi ha, al Guillem. Puig dels Jueus i vistes de polígons. Un seminari monolític també. Molta olor de gespa i possible suggestió que hi he vist més floració. De nou confinat i emprendre neteja, música i lectura amb una bona dosi necessària d'O2 al cos. Estenc la màquina de roba que he posat abans de sortir i el pis se m'omple d'olor del sabó de Marsella que tant em recorda els camps de lavanda de la Provença, la terra que més cor m'ha robat de totes les conegudes.

Comentaris