No sóc culpable de res


Dimecres 12 de desembre del 2012.

Espanyol Wert, jo no sóc culpable de res. Només sóc un català que quequejo totes les llengües que sé, i puc fardar, cosa que els catalanets no solem fer massa, que en parlo alguna més que la majoria de presidents de los gobiernos del Reino de España actuals i pretèrits. Bé això ja són figues d'un altre paner i no cal remoure la merda perquè fa pudor sigui de la muntanya o del terrós.

Avui he escoltat les seves intervencions a les Cortes del Reino de España i tinc molt clar que no sóc culpable de res i no m'enrederà  pas més ni vostè ni ningú de la seva corda . Masses paraules he gastat parlant de vosaltres i no ho valeu de cap de les maneres. Em feu recordar temps pretèrits i massa obscurs tintats en blanc i negre, de patiments, de pors i on sempre sortien gent amb bigotis i ulleres de sol encara que fossin a la sagristia més fosca de qualsevol catedral o església de la España profunda . També recordo que veia homes que portaven moltes medalles i em vaig cansar, era petit i no entenia massa el perquè, d'escoltar gent molt propera que feia comentaris d'amagat i fluixet de gent que van patir situacions estranyes que ells mai haurien volgut viure.

Crec, sincerament que vostè forma part d'aquest món en blanc i negre, de personatges plens de medalles i de bigotets retocats i que feien ús ostentós d'ulleres de sol a les sagristies més ràncies del seu meravellós Reino de España i jo, desafortunadament, o afortunadament, aquesta època de blanc i negre i de pudor generalitzada de sagristia, la vaig viure pocs anys i van ser els darrers i els més benèvols de tots si es pot definir així.  Em vanto de no estar ancorat, malgrat tenir-ho molt present, com em sembla que hi està vostè i el seu pare espiritual de les FAES que deu venerar de manera absoluta, a aquelles èpoques més aviat fosques i sinistres de la nostra història forçadament comuna. Em resulta molt poc grat tornar a reviure temps lletjos i anacrònics que  em semblaven superats, i tenia la sensació, malgrat fos una nano petit, que m'alliberava del l'ambient opressiu general al Llançà dels anys seixanta. El món allà es vivia en colors clars i lluminosos. Recordo que les franceses anaven en biquini a la platja i als locals sonaven músiques que aquí no sonaven massa i tot plegat aportava una mena d'aire fresc que no lligava massa amb la foscor que es vivia a Vic i al país en general. Retorna la foscor? M'ho sembla.

Vull viure a la Comarca. No vull viure a la terra de Mordor. Sóc català. Tinc la sensació que sóc com una mena de Hobbit, petit, rabiüt i emprenyat, rebec, tossut, però amb una certa personalitat pròpia ... ase? ... llest? ... tarambana? ...  bo? ...  dolent? ... no en tinc ni idea ... però sóc jo i prou. No sóc un Orc. Vull llum i aire, em fan molta falta i ara em manquen i no en trobo enlloc ni me'n volen donar. Vull fugir de les tenebres i de la foscor que vostè i el seu pare espiritual em volen abocar. Masses paraules he abocat parlant del senyor minister Wert i no ho volia fer de cap de les maneres.Ell no en val ni mitja de paraula. El seu valor és la síl.laba no i el seu de valor nombre és el zero absolut. Ara tinc la sensació que li estic fent el joc això m'emprenya. Voldria clavar una cossa al seus espectres, als seus c...,  i als seus ídols i de les seves idees gens grates, no en vull sentir ni a parlar, malgrat em digui que sóc un catalanet obtús i manipulat per ves a saber quins poders nacionalistes perifèrics regionalistes han gosat escalfar-me el cap per no arribar a veure la perfecció del món on viuen ells i els seus .... Fins i tot, posats a fer, em puc permetre el luxe que m'insulti dient-m'he catalán o polaco de mierda. Si fóra d'Olot diria que tant me carda; però el que tinc clar és que no tinc cap obligació de conviure amb les seves idees ni de compartir-les i, molt menys que me les imposin barroerament com volen fer des de la capital del Reino de España.

Comentaris

  1. Jo tampoc i estic amb tu.
    saps que el Ministerio tenia uns 900.000€ per subvencionar les fundacions de partits polítics i el del PP "FAES" s'en emporta mes de 500.000€
    Un petit retall del diari Ara del dilluns dia 17
    Salut i força que ens farà molta falta

    ResponElimina
  2. Sí. Malauradament tot això passa. Un dia d'aquest penjaré el que en penso de tota aquesta mena de coses. És gros tot plegat.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada