Cosa nostra

Divendres 10 de gener 2013

Cas Pallerols indignant. Espanya tretzè país europeu en corrupció. A nivell mundial a l'alçada de Botswana. Tot un luxe. Catalunya no surt encara com a Estat. Ja arribarà. Ens engloben allà on som en aquests moments. S'hauria de veure quin lloc ocuparíem del rànquing si fóssim a on hauríem de ser. No crec que sortíssim gaire ben parats.

Cas reobert amb vint anys de retard i justament ara. Tot molt estrany. Hi veig fantasmes. Qui està net de culpa? Els que més criden ara han demostrat ser el més corruptes i ningú vol ser responsable de res. De que serveix que Catalunya tingui el PIB de Dinamarca? A Dinamarca van fer dimitir un alcalde per fer servir la tarja de crèdit de l'Ajuntament per anar a sopar amb la seva dona. Aquí podria arribar a ser normal anar-hi amb la dona, amb el fills, amb la sogra, amb la tieta i amb qui fes falta i l'amo del restaurant potser i carregaria un deu per cent més. Normalitat absoluta. Sempre ha passat i ja se sap i d'alguna manera o altra ja ho arreglarem. Arribarem a una mena d'acord entre tu i jo. Hem de mirar que no ens fem mal un a l'altre. No cal que em castiguis, et pagaré el que suposadament vaig rebre i em vaig gastar sense saber-ho ... perdó senyor fiscal ... perdó senyor jutge .... podem arribar a un acord ... no he fet res conscientment malament ... les lleis són adaptables i d'ampla interpretació ... no serveix de res violentar-nos ... vostè i jo som amics ... ja me'n recordaré i li tornaré el favor quan calgui ... no es preocupi ... cosa nostra ... la nostra cosa ... reductes de la cort d'Alfons IV el Magnànim pels seus i pel altres, allà, a les Dues Sicílies. Res, no passa res, ens  empipen ... ens empaiten ... tot igual ... sempre passa el mateix ... ningú plega ... ormeta i més ormeta.

Ah!, pel que fa en Duran, no sabria massa què dir-ne. Que surti ara tot aquest merder em fa sospitar que el procés independentista avança més del que voldrien a Madrid i s'adonen que aquest home ja no els és útil. Tinc la sensació que l'han començat a considerar com un mocador de paper. Sempre cal portar-ne, però quan te n'has servit i està ple de mocs, el llences a les escombraries i en busques un altre. Quin serà el pròxim? Consideracions personals possiblement desencertades.

Comentaris