Gay de Montellà

Divendres 18 de gener 2013

Estic convençut que no em llegirà, però ho haig d'escriure. La mala llet i la mala bava em farà petar. Sols m'agradaria pensar que viu fora de la realitat social del país  i li importa gens com vivim els altres i com podríem viure en un futur molt proper.

Llegint i escoltant les seves declaracions als mitjans de comunicació sobre el procés sobiranista al Principat em molesta que hi hagi gent com vostè. S'haurien de retirar, callar o deixar fer. Vostès formen part d'un passat que existirà sempre i que sols busca l'eterna perpetuació i a la gent que vivim la realitat del dia a dia el seu tarannà ja no ens interessa. No el culparé pas de que ens hagi portat al desastre econòmic on vivim. Els empresaris també tenen els seus problemes, però no sé si és massa conscient que ha donat sempre suport explicit a totes les polítiques financeres, econòmiques i socials que ens han portat al merder a on estem tots ficats i els que ho han pagat han estat els petits empresaris, no massa els grans com vostè, els funcionaris, els assalariats i els treballadors autònoms on cada dia, darrera l'excusa de la crisi, s'adonen que els han retallat més prestacions socials, els salaris  i amb constants reculades de drets socials adquirits a base de sang, suor i llàgrimes dels nostres avis i pares. Consciència generalitzada que el treball digne no serveix per res. Sincerament no el culpo, però vostè forma part d'aquest món antic i jo i molta gent volem un món millor. Tampoc sé si el sobiranisme em portarà  cap aquesta mena de Terra Promesa, però el que tinc clar és que si he de triar aviat he fet la meva tria.

Sóc un home pobre que es lleva molt d'hora al matí per a guanyar-se el Nostre Pa de cada dia dignament i que es nega a ser el que molts com vostè voldríem que fóssim: una colla de pobres homes. Em nego i em rebel·lo a acabar sent-ho, almenys conscientment. Al mateix temps també voldria que tot el món tingués el meu nivell de pobresa. Puc viure amb dignitat i he pogut estudiar, cosa que no sé si els meus néts, o els de la gent com jo, ho podran fer si tot segueix igual.

Només senyor Gay de Montellà li demano que no posi més pals a les rodes al procés sobiranista i que el pacte fiscal se'l quedin els castellans, igualment no el compliran; no han complet mai res i si em diu que no és veritat, vostè és un mentider. Actualment tot són faves comptades. Si aconseguim el que volem, molts ens farem càrrec de la seva capacitat d'adaptació il.limitada i no costa gaire endevinar que s'aprofitarà interessadament del nou panorama polític, social i econòmic i el poble banyut i a pagar el beure. Cardats els mateixos, com sempre.

A vegades tinc la sensació que un excés de prudència denota molta misèria moral. No sé si és el seu cas. Em solo preguntar: com és que La Vanguardia Española no li posa mai cap semàfor vermell? Vull creure que se'l mereix amb escreix pel despreci que demostra envers la voluntat de la gent que, cap i a la fi, som els que li donem riquesa i li permetem poder perpetuar els seus tinglats eternament tant aquí com allà .

Comentaris