La cardina

Dissabte 2 de febrer 2013

Dissabte especial. He treballat. Les rutines i el ritme vital transformat, fins i tot la ràdio et dóna la sensació que el dia és diferent. Programes nous desconeguts, escoltats fa força temps. A les sis de la matinada mans a Catalunya ràdio, música popular i sardanes. No he estat mai massa afeccionat a les sardanes, malgrat formin part del meu ADN cultural i també haig de dir que no n'escolto gairebé mai. Tot d'una m'ha sortit cantar d'una tirada aquesta tonada.  Ara ves a saber a on la tenia amagada ...

pageseta moreneta vull cantar-te una cançó
vull dir-te d'una vegada que també t'estimo jo
com es mimen i s'estimen per les branques els ocells
per què no hem d'amanyagar-nos tu i jo com fan ells

No sents com refila la cardina
que en el niu s'enyora tota sola
el company volgut de ploma refila
alçat el vol, de cara al sol i no tornar
i a cercar-lo ell ha volat

... tot d'una refilada i no en recordo més. A casa els pares, els diumenges al matí sardanes per la ràdio. Els avis les cantaven totes. Música festiva pels dies festius, la resta tocava treballar per guanyar cèntims i ningú estava per romanços i sols es deixava d'estalviar alguna cançó. A les vuit he canviat d'emissora. Com sempre, Catalunya música: preludi MP clàssics, la Cóppulo insuportable, tanta afectació m'esborrona i em cansa ...

Comentaris

  1. Et lleves d'hora també el dissabte eh!
    Jo he estat per casa perquè he recaigut del refredat/grip i no he pogut anar a fer l'estelada de foc a Núria.
    Finalment tampoc s'ha fet pel mal temps.
    He trobat aquest vídeo que t'agradarà:
    https://www.youtube.com/embed/ylQFZZMHOxk
    Fins demà!

    ResponElimina
  2. Gràcies. Estem molt enfeinats i avui ens ha tocat anar a treballar i m'ha fet molta gràcia escoltar aquesta sardana. Cuida't del refredat. Ja ens veurem demà.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada