Blanca o de color de rosa

Dimecres 2 de setembre 2015

La negra y criminal tanca. La llibreria del carrer de la Sal de la Barceloneta de carrers de pas de carro i de bars plens o mig buits de gent sàvia de vida, bona, dolenta, aparentada, mestres de processons que passen per dins i que expressen sentiments en to de veu elevat. Gesticulació del viure. M'agrada passejar per aquells verals que em són poc coneguts, no empastats pels no llocs odiosos on s'hi concentra tothom sense solta ni volta. Hi he passat. Només hi he entrat un vegada. N'érem dos o tres a dins. Xafardejar i satisfet d'haver passat per un lloc referencial de gènere. La novel.la negra no em sol agradar massa. Poca n'he llegida i no m'enganxa. Tant se val, no vol dir res, gusts personals i enuig de tancament, de clausura forçada, d'un lloc, reitero, d'un lloc, amb personalitat no coneguda per part meva, que donarà lloc, en el millor dels casos, a un espai buit. Pitjor serà si el nou espai es converteix en la negació del lloc, insuls, uniformitzat de vés a saber quina.mena d'especialització acostumada a la vegetació dels que no troben, o eviten, sense saber-ho, llocs i es mouen pels ambients on es nega l'essència del lloc i on la negror la pinten blanca o de color de rosa.

Comentaris