Només l'escolto casualment

Dijous 24 de setembre 2015

De Beethoven m'agrada gairebé tot. Preferències: el segon i el quart moviment de l'heroica, la pastoral sencera i el quart concert per a piano i orquestra. Avui dijous, el dia del cansament insuportable. Ganes d'arribar a casa, descansar i esperar que arribi l'hora no massa tardana d'anar a dormir. No em deleixo perquè arribi el cap de setmana, ni per la necessitat mateixa del cap de setmana i del que se'n diu gaudir-ne. M'importa bastant poc o gens, la veritat. Massa n'he parlat. El concert per a violí i orquestra a la ràdio, no pas dels que més m'agraden, ni dels que més m'escolto. A casa és rar quan sona. Res, només m'ha vingut un record. El tercer o quart vinil de clàssica que vaig comprar, era el d'aquest concert. No sé on para. Ja no el tinc. En aquella època, tenia catorze quinze anys, i encara no disposava d'alta fidelitat. Feia el fet i passava amb un tocadiscs psicodèlic taronja i negre de lluminàries que resseguien el ritme de la música. Els altaveus eren rodons i del mateix taronja i negre. Finals dels setanta. Es podia escoltar, deixem-ho aquí. A cals pares. M'emportava el tocadiscs i el vinil al llit. Me n'havia fet un tip d'escoltar el concert per a violí de Beethoven. Me'l dec saber de memòria i només l'escolto casualment. 

Comentaris