Fet servir per a tot

Dimarts 14 d'octubre 2015

Fer estona. Reunió de l'assemblea. Fer estona. Recrear-me amb el verb fer, fet servir per a tot i a tota hora. Vàlid. El cafè de l'Atlàntida. Mai atapeït. Mai buit. Lloc a on s'hi pot deixar passar la vida, on es pot guanyar temps, encara que no s'entengui. Sol, acompanyat. Solitaris, més d'un i més d'una, sense solitud, sense la solitud que dóna la barra, el tamboret i l'acompanyament que dóna la taula i la confiança de la cadira. Escric. Faig estona. Grups que parlen baix i no molesten. Alguna rialla. Música, sobrera, baixa, ambiental. poc prestada a l'atenció. Una parella lingüística a la taula del darrera. Un bon lloc per quedar i per parlar. A ell el conec. Un habitual de l'snack antic i modern d'hores inhabituals i de tardanies sabàtiques. Els cafès m'inspiren. Vida que em plau. Em faltaria pluja, ara, avui, mentre escric i estar assegut en una de les taules del finestral que dóna al prat artificial de gespa verda i de parterres florits. Una dona estudiant al meu davant, acompanyada d'una cervesa i de llibres. Goig. Homes i dones llegint el diari, només una dona llegint un llibre. Fer estona. Passants que també fan estona tot esperant als nens i a les nenes que surtin del conservatori. Tot tranquil amb aquella solitud acompanyada que poc em complica la vida i que em fa oblidar de l'existència.

Comentaris