Armes de destrucció massiva

Dimecres 17 de desembre 2014

A la casa de la muntanya han trobat armes de destrucció massiva: llibres. Els llibres diuen mentides, conten històries. Tanta lletra fa rumiar i omple el cap de cabòries que no fan tocar de peus a terra. Hi poden escriure qualsevol cosa. Pertorbadors. Només n'hi ha un de llibre veritable, un. Recomanable. Explica històries que resulten difícils de creure, però n'explica, com les que pot explicar qualsevol d'altre, siguin creïbles o no, històries. Anarquista, com una mena d'ésser que provoca terror. No n'he trobat cap, tampoc els cerco i ni m'interessa. No sóc anarquista, ni comunista, ni d'esquerres, ni de dretes, només intento ser algú que viu a la civitas i m'agrada participar de la vida de la polis. De fe, no en tinc gota, i faig amb la justa per anar tirant, com tampoc en tinc cap amb el que diu l'únic llibre veritable. Amb les il·lusions em passa el mateix, en vaig molt estalvi quan hom sap que poc es solen complir. De les utopies, val més que no en parli, cada vegada em costa menys abandonar-les, si és que me'n queden, sí, una i molt concreta; cap més. De duros a quatre pessetes ningú en dóna, només en va donar en Santiago Rusiñol, un dia a la Rambla, pagava l'avi de Manlleu, i la gent el prenia per boig. Cercar terroristes. On? Deuen estar espantats els cercadors. Se'ls esfondra vés a saber què de la merda de món que ens han deixat i que ens volen deixar. No voler baixar del burro. Voler morir matant. Més por, més pànic, més terror, em provoca una junta d'accionistes, sense llibres, només balanços, resultats, xifres, de qualsevol banc, caixa, empresa ... presidida i recolzada per una colla d'homes, per molt poques dones, cofois, lletjos, grassos i emparellats amb dones que se'ls estimen molt.

Comentaris