Tapes

Dimecres 3 de desembre 2014

A les meves mans una nova lectura. Dans le café de la jeunesse perdué. Patrick Modiano. Gallimard-2007. 14.5€. En francès. El segueixo sense masses dificultats avec le petit Robert, que per ser petit, Déu nostre amo i senyor em guardi que em caigui als peus, a côte toujours. Tapes de color de crema torrada sense ser fosca, més aviat d'un apagat claret, com ho són els llibres de l'Institut d'Estudis Catalans, o els clàssics catalans i llatins de la Bernat Metge o, sense anar més lluny, la majoria dels llibres que edita el Patronat d'Estudis Ausonencs que em fan arribar. Sobri. Elegant. Aquest, el del Modiano, un petit roman, el tinc a les mans mentre escolto una simfonia de Brahms per la ràdio, perfilat en lletres i sanefes negres i vermelles terroses. Cap més artifici, com tampoc cap mena d'amaniment i de superficialitat, la que em resulta enutjosa, com el parlotejar estètic i inútil nascut d'una mena de barroquisme malentès. Del llibre, en parlaré més endavant. La jeunesse perdué. Paris. Què voleu que us digui? Promet. Només en porto vint pàgines i le petit Robert no m'abandona.

Comentaris