Maleïts egos

Diumenge 5 de maig 2013

Avui m'he llevat malhumorat. Escoltar la sisena de Mahler i llegir el llibre d'en Miquel Ylla-Català no sé si m'ha servit de massa. És probable que encara m'hagi crispat més i, a més a més, fa sol. Ahir vaig llegir al Vilaweb que l'ANC suspèn les eleccions per a triar el secretariat. Es veu que han aparegut impugnacions rebudes sobre alguns candidats pendents de resolució i es parla de tensió interna entre diversos sectors de l'ANC que aquests darrers dies han aflorat. Maleïts egos quan llegeixo coses d'aquest tipus. Volem crear un país nou i no sabem  fer els fonaments. Tot ho comencem per la teulada i tothom va a la seva i munta la seva capelleta i això que fem castells, molt esforç per fer llenya o per estar enlairats poca estona, com les falles valencianes, la feina de tot un any perquè se l'emporti el foc. A vegades penso que molta feina i molt esforç per poc benefici. Ens falta cultura militar i disciplina. Ens agradi o no, els castellans i els francesos en sabem molt més que nosaltres. Ambdós són un Estat amb les seves estructures. Un es un Estat millor que l'altre. Un és més sòlid i un altre més ridícul ... si es vol ... però, cap i a la fi estats amb disciplina amb les coses molt clares quan es volen tocar els pilars bàsics que puguin fer trontollar els fonaments del mateix sistema. Els castellans ho tenen molt clar. A Catalunya no i em sap molt greu dir-ho. Aquí volem arribar a la fi sense passar per les estacions i cadascú creure's que és líder de ves a saber quina cosa. Maleïts egos una altra vegada.

Comentaris