La Riera

Divendres 14 de juny 2013

Divendres i em miro Divendres a TV3. La tancaré perquè no m'interessa gens el que fan i encara menys el que diuen. Tanta banalitat m'esborrona. Una colla de personatges mediàtics fan com una mena de debat sobre les trifulgues setmanals de la Riera. Sé, com a mínim, que es tracta d'una sèrie de migdiada, una d'aquelles que la mare es mirava i sempre deia que seria la última, que n'estava farta de tanta tele i era de les que no se'n perdia ni un capítol. La darrera que vaig seguir, va ser la primera part de Vent del Pla i encara m'esgarrifo com vaig tenir tant fetge. Em devia entretenir i ho devia necessitar. Fins i tot amb la Berta vam anar un diumenge al matí a Breda. Aquests fenòmens són curiosos i no em desagraden. Deu passar que a la gent ens fa falta un cert emmirallament amb els problemes, siguin reals o ficticis, dels altres i el perill deu estar fer-nos una mena de garbuix entre la ficció i la realitat. Cine, teatre, sèries de televisió ... fulletons decimonònics ... segurament compleixen la funció de que els problemes de la vida compartits i comparats són menys costosos ... no sé massa si la cosa va per aquí. Molt humà tot plegat. Em fa recordar amb molta gràcia i amb molta estima quan els dissabtes la iaia Gracieta, una dona que era incapaç d'articular una frase simple en castellà, tornava de mercat, venia a dinar a casa i comentava amb la mare les vicissituds setmanals de la novela de televisión española en blanc i negre que feien abans de les notícies del Francu. Encara em faig creus com ho podia entendre tot i seguir fil per randa la més petita de les coses que passaven; ni que fóra la xafarderia més important de Santa Eulàlia de Riuprimer! ... quina pepa aquella marquesa i quines mentides que li diu el marquès, però que el bombin, ell s'ho juga tot i sempre va penjat de calés ... pobra noia, és normal que li agradi l'altre, jo també ho faria, encara que dels homes fiar-te'n poc, tots van pel mateix ... ficció, realitat i compàs d'espera per la propera remesa ... ja ho veuràs dilluns com acabem junts, què vols que faci pobra noia? Set dies després el mateix amb història evolucionada.

Comentaris