Massa de tot

Dilluns 23 de setembre 2013

Hi ha poca feina, massa atur i bona part de la culpa la tenen la gent de fora. Masses moros, masses negres, massa de tot. Si no hi fossin, els d'aquí en tindríem. Els hauríem d'enviar al seu país. Em vaig emprenyar quan ho vaig sentir el divendres en boca d'algú educat en el més eixorc de l'egoisme. El seu món no va més enllà del seu melic i de les seves necessitats i em faig creus com hi vaig a esmorzar cada dia, me n'estic atipant molt, m'esborrona tanta buidor. Incapacitat d'entendre res. Em fastigueja aquesta cultura de culpabilitzar al diferent, al que no és com tu, de tots els mals del món haguts i per haver ... tampoc és com jo el que pensa i diu bestieses d'aquesta mena. No ho comparteixo. No sóc racista, la gent som com som influïts per una sèrie de factors, uns de particulars i altres d'universals, que en determinen el sentiment de pertinença a un cul.lectiu determinat, a partir d'aquí tothom es pot entendre o no. Em sol ser més fàcil entendre'm amb un negre instruït que amb un pepero blanc intransigent i catòlic. Tot hipocresia, necessitat econòmica, explotació i, ara, llençats i voler la seva feina, una feina que abans ningú volia. Ningú hauria de ser un clínex i menys ho haurien de ser els que han suportat l'explotació i el desarrelament de la immigració; de desempallagable ho és més, sens dubte, el que ho diu i encara més el que ho pensa i no ho diu.

Comentaris