Besar se'm fa estrany

Dimarts 20 de maig 2015

Dia fora del món i de tot. Voler viure una altra mena de vida, potser perquè mai n'he tinguda cap de doble ni de triple, només una de simple i en petites dosis feliç i a voltes massa tràgica i poc volguda dolenta a estones. Avui, sí, avui especial. La que és. Dia estrany. Meditatiu sense optimisme. Escoltant dance me to the en love. Leonard Cohen. No me'n cansaria. Quin geni. Quina mala veu. Com balla Al Pacino. Bellesa en estat pur: Gabrielle Anwar, també com balla, quina bellesa més intensament bella, platònic, el que fa fer el cinema: somniar. Sembla veritat i és mentida, tant se val. Abstracció mundana, de que sí, per una cosa que no ve al cas, el meu motllo sempre ha estat el mateix, de concloure que sóc de cuidar els detalls, esteta sense voler-ne ser, hereu de l'educació d'uns pares absents que van ser els que van ser i que enyoro, sí, dia sí i dia també ... i, conscient que, potser, em costen les relacions, però amb la satisfacció de tenir cinc amics, sí, cinc: un, dos, tres, quatre, cinc, resumits amb dos amics i tres amigues, la resta coneguts o família, no és el mateix. Afortunat. Amant del detall, de la cortesia, de la vella escola, de les maneres, del fer el gest i l'actitud del posar l'abric a la senyora quan se'n va i d'apartar la cadira quan vol seure i de no mai tancar la porta a ningú sense ser masclista ... no ... cortesia nascuda del respecte ... de l'educació ... allò que agrada i fa sentir bé a qui ho dóna i em penso a qui ho rep, com donar la mà abans de besar. Besar per besar no m'agrada, ho faig i es fa, i obviar el petó, quelcom més íntim; el bes més superficial que l'encaixada, primer contacte carnal previ a l'acceptació. Tampoc m'agraden els que toquen, obscè, no ho vull, no ho faig i em sentiré malament si mai ho faig. Ho respecto. Dia estrany com se'm fa estrany el bes si vol ser quelcom més que un formalisme estètic d'uns nous temps que potser m'han superat i conscient que no sé massa de com m'he enrotllat avui amb l'alegria d'haver-ho fet. 

Comentaris

  1. Et recomano un cantant: Rufus Wainwright. Té cançons que estan molt bé, però també ha versionat molts temes de Leonard Cohen i d'una manera que a mi em posa la pell de gallina. Bona setmana. Imma

    ResponElimina
  2. L'escoltaré. Em va bé escoltar coses noves mentre escric o estic a l'ordinador. A reveure i espero que tot et vagi bé. Ramon.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada