M'ho podia haver estalviat

Divendres 14 de novembre 2014


Catòlic de bateig, de comunió, de confirmació i de casament. Més de trenta anys que no combrego; ni el dia que em vaig casar ho vaig fer. Ús de confessió, ni record en tinc. No cal estendre's. Respectuós i que se'm respecti. Al 9nou d'avui, declaracions del bisbe sobre el procés i sobre el moment polític català. No anar més enllà del sentit comú, de la poca mullena i de la implicació mínima. Caldria quelcom més, com el nostre bisbe Ramon, en Masnou, en el seu afany per a preservar la llengua en moments molt difícils, quan jo era petit, o el nostre bisbe Josep Maria, en Guix, el que va modernitzar el bisbat, l'arxiu episcopal i el museu i, ara, el nostre bisbe Romà, considera que l'església no ha de liderar cap pronunciament polític. Potser no, però acompanyar sí, com?. És respectable que hom pensi que s'ha d'estar al servei del poble i obert als nous escenaris. Lògica. Interessant la crítica que en fa del canal dels bisbes, el de la televisió, argumentant que molta informació oferta no s'adiu als idearis de l'església. Obvietats. Res de nou. No sé perquè ho escric. M'ho podria haver estalviat. 

Comentaris