Del dolor de la gent

Diumenge 26 de novembre 2017

Del dolor personal, del dolor de la gent, no en solen pas parlar ni els historiadors ni els economistes. Cito a Pla. Aproximació a l'estructura de França. Sobre París i França. Obra completa. No acostumo a citar gaire llibre, com a molt alguna peça de música que em dóna satisfacció puntual i que no em canso d'escoltar durant un munt de dies i abandono quan deixo que em venci el desinterès no oblidadís. Fugir de la pedanteria  que em suposen cites. Sensació. Em trobo malament i no he sortit. No sortiré de casa fins l'hora d'anar a veure el Barça. Pujaré els quinze graons que separen el tercer del quart de cals veïns. Escolto Wagner, das Liebesverbot. De música si en cito. Una altra mena de pedanteria. M'he llevat malament i no pas de mal humor. No. Nit agitada de somnis que empaiten absurditats enfeinades. Enfredorit amb mal de coll i sovintejades punxades de mal de cap. El cap se me'n va i la vista se m'ennuvola. Ara mateix una fiblada. No és dolorós, és com un petit lapsus de pèrdua de consciència, com fora de lloc, fora de món. Dècima de petit infart o de mareig, millor i de retorn immediat a la realitat del món quotidià que poc té a veure amb grans dades i proclames de benestar de xifres oficials alienes al dolor de la gent. Desconcertant. Un altre dolor, no pas físic. La cita de Pla, encertada, sàvia, que situa i males essències no canvien al pas del temps. Què en saben, que en sabem, del dolor de la gent? Dels que no arriben, dels que es queden al marge o dels continuen essent pobres encara que treballin tretze hores al dia per a un sou que no arriba a res? Què en sabem? Massa n'hi ha i me'n parlen i me'n faig creus com no se surt al carrer a rebentar manca de publicitació d'un problema de silenciada exposició que no es mostra i que es sofreix amb molt de dolor soterrat. Profit de qui se'n serveix i benefici n'obté del dolor de la gent. Miserable riquesa amagada que a compte-gotes se'n parla i egoista postura de l'esperem que no passi, o no em passi, millor, no fora cas.

Comentaris