Fra Junoy

Divendres 24 d'octubre 2014

Enamorat del silenci. Bon company de la conversa i de l'escoltar. Poc amic del bizantinisme fat. A gust amb la ironia i amb el sarcasme. Enfadat amb el sentit de l'humor groller o el que vol ser graciós sense ser-ne. Humorisme molt particular, com el mal humor, particular. Aprofitar els setze graus i passejar. No llegir. Estiuet a Vic i absorbir aquest sol covat, enfarinat, boirós, gens ventilat, pastel.lat, sense la lluminositat de les tramuntanades odioses aclaridores i embogidores de ments, del passar del tot al res en un instant, el que se'n diu rampell, allunyat de l'aclofament de la Plana. Els meus mons, un d'habitual i un altre, el ventós, antic i d'escapada, real i imaginàri. Dos mons. Contrast, el que dec ser, persona de contrasts. No he llegit res, avui, però, res de res. El jo confesso. Hi entro. Un viatge. Em recorda el pèndol de Foucault, només me'l recorda, és cert. Segur que poca cosa a veure. Nivell, molt de nivell i enyor del meu, molt meu, fra Junoy.

Comentaris