Al sol del Gironès

Divendres 9 d'agost 2013

Estic de pega, vaig escollir el pitjor dia per anar a pedalar més de setanta quilòmetres. Va ser el primer dia més calorós de l'estiu. Primer d'agost. Mai havia begut tanta aigua i, poc propens a suar, suava com un paleta enfilat a una bastida. Em refiava d'un perfil i me'n va sortir un altre. La gent solem parlar sense masses referències o ens refiem de visions parcials i obviem la globalitat o ens la fem a la nostra manera. Deu ser millor així, els que volen tota la globalitat i preveure tot com anirà, sempre solen ser els que no fan gaire res perquè s'espanten o fan prendre les decisions als altres i no sé què és pitjor. A partir d'ara no em creuré del tot la gent que m'indica ruta, ja me la trobaré quan hi sigui i el recorregut s'haurà de fer igual faci sol, plogui, estigui núvol o nevi, acceptar veure-les venir o quedar-se a casa. Pecar de bona fe i fer ús d'informació poc detallada. Importància relativa, es va fer igual. Lògicament d'Amer a Girona força pla i tendència d'anar cap avall. De Girona a Quart tenia entès que baixava sempre i tota l'estona pedalant sota un sol de justícia. Lleugera pujada molt fàcil de fer en bona climatologia i molesta quan les ombres són escasses i t'acostes al mig del dia. Fins a Sant Feliu de Guixols, poca cosa a dir, solei i més solei, morenu paleta i ganes d'arribar. El campanar de Llagostera vist des de tots els angles a ple sol i els grills les llagostes cantant a tota vela. Got fresc de vi agraït i cafè davant la mar de l'Empordanet.

Comentaris