Cullerada

Dimarts 27 d'agost 2013

Dijous a les vuit tocades del matí un home atropellat pel tren a Sant Miquel de Balenyà. En Joan i la Mari de la Cantina molt alterats a les nou, l'hora que anem a esmorzar. El cadàver estès a la via que no li tocava, l'impacte del comboi el va llençar a la del costat. Un llençol l'embolcallava. Ens van fer voltar i no ens van deixar passar pel camí habitual. Lògic. Personal d'Adif, mossos i em va semblar veure un fotògraf del 9Nou. El senyor es va despistar, segons la versió oficial i la que em crec. El seu tren havia de parar per anar a Barcelona i en va veure arribar un que venia del cantó de Malla. No era el seu, era un ràpid que no parava fins a La Garriga. L'home, octogenari, no va ser a temps a creuar i el tren el va destrossar. En Joan deia que anava molt mudat. Era de Tona i anava a Barcelona. Li havia venut el bitllet feia molt poca estona. Ho feia sovint. El relat oficial acaba aquí.

Un dels relats populars irritants que m'han arribat va més o menys així: l'home es veu que tenia problemes i grossos, no estava gaire esclarit, li faltava una bullida. Tothom sabia que era una mica estrany i molt llunàtic, ves a saber si no es volia llevar la vida i es va tirar al tren expressament, no seria pas el primer. Fins aquí vaig escoltar i vaig dir prou. Llastimós. Crec que hi manca més truculència i vaig afegir collita pròpia, la certesa deu ser el de menys, que darrerament deuria beure més del compte i com pot ser que anés tan mudat per anar a Barcelona; compte, fotem-hi cullerada, se'n devia anar de cassanella barri xino enllà. Estàs exigerant això ningú ho ha dit ... no el coneixies ... només faig hipòtesis. Ja ho dèiem no estava gaire esclarit i ... masses problemes ... Quina llàstima, pobre gent, tothom els hi va anar a donar el condol i al funeral tot el poble, l'església plena. Mira el fills com ploren ... però si estava llunat ... ves a saber. Ahhh!!!

Comentaris