Mil empreses

Dilluns 19 d'agost 2013

Mil empreses catalanes mal comptades, han portat la seva seu central a Madrid. Resulta que allà tributen menys i l'administració madrilenya els hi facilita els tràmits i la instal·lació. Els catalans no en sabem o som més inútils. Jo dec ser imbècil. Sí, sóc imbècil. No em vaig capacitat per entendre res. Generem, apart dels recursos propis, cent seixanta mil milions d'euros anuals que van a Madrid i no tornen. Se'ls deuen quedar i els deuen fer servir per ofertes d'aquesta mena. Amb els diners dels altres deu resultar fàcil fer coses, jo també les faria, potser. Ara dec estar fent demagògia des de la meva ignorància. Qualsevol economista em tiraria per terra qualsevol argument i em donaria explicacions que no m'acabaria de creure i tampoc les prendria com a convincents. La meva realitat és una altra: cada dia el país i jo som més pobres i no per manca de generació de recursos, simplement per espoli. Cultura d'hidalgos i de quijotes allà i aquí cultura de fariseus i de mercaders del temple. Redéu.

Comentaris