No sóc solidari

Dissabte 9 d'agost 2014

Llegir que Catalunya encapçala l'estalvi de l'aprimament de l'administració de tot l'estat espanyol, em fa adonar que no vull ser i no sóc solidari i, si en sóc, en sóc perquè no em queda cap més remei. M'emprenyen els que manen aquí. No deuen tenir massa clar el concepte d'estat del benestar i si massa l'estat del seu benestar. Com allò d'un home de collons o un collons d'home, les mateixes paraules i un significat molt diferent. Riquesa del llenguatge. Reduir despeses i, també, ingressos generats, deficitaris, diuen, pels organismes clausurats. Sobre dimensionat. Dotze mil vuit-cents tres llocs de treball perduts. Privatització o eliminació directa. Un trenta-tres coma tres per cent d'organismes suprimits. Possiblement necessari. Més papistes que el Papa i més imbècils o empeltats d'interessos ocults i no arribem a néixer. A Extremadura només s'han perdut trenta set llocs de treball i a Andalucía força lluny del mil·lenni. Significatiu. Ens ho hauríem de fer mirar. Més seriós del que ens podem arribat a pensar. No sóc solidari i intento ser menys idiota del que em voldrien fer ser. No em barallaré per un cèntim d'euro ni per l'euro mal comptat que porto a la butxaca, el que fan bona part dels catalans i m'emprenyo pels mil set-cents seixanta tres que em rampinen cada any i és el que no solen fer gaires catalans, els euros que mai tornen. Administrar recursos públics? D'acord. Els servidors que serveixin. De qui són les responsabilitats? Qui mana? Com? De quina manera?

Comentaris