Els no llocs

Diumenge 6 d'octubre 2013

Ahir a la tarda una estona a Plaça, la Cristina i la Berta van anara a comprar sabates, les vaig acompanyar fins a can Serrallonga i les hi vaig deixar. Me'n vaig anar a mirar llibres a la Tralla i a ca l'Anglada. Mirar i prou, no en vaig comprar cap, en tinc forces pendents de lectura. De ca l'Anglada al vigatà, menys de cinc minuts a peu baixant pel carrer de Verdaguer. Curiositat per saber la cartellera. Al cinema hi vaig poc i, les poques vegades que hi vaig, hi solo anar al vigatà o a l'espai de teatre i cinema a veure algun dels títols de la filmoteca. La filmoteca a Vic horari impossible pels treballadors de guanyar-se les garrofes o d'estar per casa. Horari africà o espanyol per gent que no deu treballar gaire. Les deu del vespre, una bestiesa, gens europeu. Horari pensat amb els peus o fet perquè hi participin desvagats, noctàmbuls, gent que pateix insomni o gent que fan veure que treballen l'endemà ... un desastre de planificació. Sempre hi van els mateixos. No hi puc anar i si hi vaig alguna vegada per les vacances de Nadal m'adormo. La resta de l'any, llevar-me a les quatre de la matinada m'ho impedeix. Al vigatà dues perles del cinema: Runner runner i Kom-Tiki, engrescadores per a no anar-hi a fer res. Al sucre no tinc ni idea del que fan, però la darrera vegada que hi vaig anar em vaig fer el ferm propòsit de no tornar-hi si no fos per lesa necessitat. Odio els no llocs orientats a només guanyar diners, on tot empudega de crispetes, de llaminadures, on abunden les màquines de jugar a matar el que sigui a euro la partida, d'inflables on salten canalla cridanera i entresuada i pares que s'ho miren embadalits i, altres, avorrits acabant-se la cervesa pagada cinquanta cèntims més cara i amb la sapiència que acabaran el vespre de dissabte, abans de tornar al poble, menjant un entrepà, no barat, elaborat sense gràcia, la mateixa que es pot tenir a Vic o a Mollerussa, per algú que cobra una misèria de sou i que ha de treballar en un no lloc artificialment animat per a subsistir o per pagar-se els estudis.

Comentaris